ПТЕ 3ЮУ

Тема в разделе "ВОЗНЕСЕНСК ЗЕЛЁНЫЙ", создана пользователем Колесников, 22 сен 2019.

  1. Колесников

    Колесников Форумчанин

    Сообщения:
    871
    Симпатии:
    802
    Пол:
    Мужской
    У лютому 2020 року добігає кінця строк експлуатації енергоблока №3 Южно-Української АЕС.https://www.sunpp.mk.ua/uk/article/...kih-sluhannyah-z-pitan-obgruntuvannya-bezpeki
    Слухання у Вознесенську заплановано на 24 жовтня.
    У нашому болоті, як завжди, гнітюча тиша.. Треба дзвонити у колокола.

    Третього – на пенсію, ядерних аферистів – на нари!

    Реклама. 5640 людей вже прочитали рекламу ЮУ АЕС ( https://news.pn/ru/public/223546 ) (1) стосовно продовження експлуатації третього енергоблоку атомної станції понад проектний термін безпечної роботи (ПТЕ 3ЮУ).

    Про товар, що цього разу збирається нам «впарити» ЮУ АЕС, йшла мова у статті «Ядерний гриб над Миколаєвом. Останнє попередження?» ( https://news.pn/ru/blogs/213939 ) (2). Сподіваюсь, що ті, хто прочитали статтю, зрозуміли, що нема підстав радіти тому факту, що на двох сусідніх атомних станціях для нас вирощують ядерні гриби, а по Дніпру та Бугу до нас пливуть наслідки ПТЕ ядерних енергоблоків.

    І не можна вірити казкам аесівців про те, що з їх реакторів вилітають тільки квіточки, а їх ядерні горщики ніколи не розлетяться на ядерні шматки. Чорнобиль та Фукусіма показали, що ядерні горщики розлітаються кожні 20 років, А медична статистика говорить, що «Николаевская область по заболеваемости онкологией занимает 1 место в Украине, а по смертности - 2 место» https://news.pn/ru/money/208183?fbclid=IwAR11yBQrmuuLM7Zl5U-FM8lbW5wUhFxrh4a7eqLN8lo9r8XKySKuwL-7pU4 « Захворюваність на злоякісні новоутворення в Миколаївський області значно перевищує показники в інших регіонах країни... А у Вознесеську - на 13,0% вище обласного показника». http://voz.gov.ua/material/6956

    І це навіть без тяжкої, але дуже ймовірної ядерної аварії на ЗАЕС чи ЮУ АЕС, вірогідність якої різко зростає після закінчення проектного терміну безпечної роботи ядерного реактору. Станом на 20.09.19 вже відбулося 479 «порушень» у роботі енергоблоків ЮУ АЕС. Не варто чекати чергової аварії на ЮУ АЕС, яка може стати черговою ядерною катастрофою.

    У рекламі (1) у якості головного аргументу за ПТЕ наводиться така арифметика : на ПТЕ витратили 3 млрд гривень, а окупилися вони за 1,5 року. Але є й інша арифметика: По визнанню Горбачова Чорнобильська катастрофа підірвала економіку СРСР, а уряд Японії оцінює втрати від аварії на Фукусімі у 200 млрд доларів ( https://news.pn/ru/public/223584 ). Це відповідає 5000 мільярдів гривень. Скільки років треба працювати ще «ветхому» ядерному енергоблоку, щоб покрити можливий ризик від продовження? 5000: 1,5= 3333,333333333333 років!

    Тобто, наведена у рекламі (1) арифметика не є коректною.

    А якщо ще врахувати, що багато людей померло і ще помре від радіації ( а життя КОЖНОЇ людини безцінне!); 300 000 людей були змушені покинути свої домівки з усим майном; що велика площа землі назавжди стала непридатною для життя людини; що люди, вода та продукти зазнали радіаційного забруднення; що мільйони кубометрів радіаційної води було скинуто у морську воду; що у випадку з аварією на ЮУ АЕС весь радіаційний непотріб потече по Бугу до Миколаєва; ... Тоді стане зрозумілим, що ризики від ПТЕ незрівнянно перевищують економічну вигоду. А саме ПТЕ – це злочин проти держави та народу України.

    Висновок для розумної людини, яка дбає і про себе, і про своїх дітей – не треба нам такий товар, як ПТЕ. Енергоблоки атомних станцій після закінчення їх проектного ресурсу безпечної роботи повинні виводитися з експлуатації. З атомною станцією не можна експериментувати. А уряд країни повинен своєчасно подбати про припинення експорту електроенергії, яка продукується ціною знищення природи та народу України, енергозаощадження та заміщення виведених потужностей дружніми для природи джерелами енергії.


    ПТЕ та приватний експорт ел.енергії. В рекламі (1) називаються мільярди КВт, що виробляють енергоблоки ЮУ АЕС. А куди вони діваються? Ціна за КВт так, що більше 100КВт мало хто може сомі дозволити, а економіка України у руїнах. Тож кому потрібна електроенергія, яка отримана з такими величезними ризиками?

    Все пояснюється дуже просто. На Україні вже давно Ахметов заробляє свої мільярди на експорті електроенергії. Електростанції та лінії електропередач будувала вся Україна. В умовах нестачі питної води мільйони кубометрів води випаровуються на електростанціях. Все забруднення від спалювання вугілля залишається народу України,... а мільярди за експорт електроенергії осідають у кишенях Ахметова. І ще кількох керівників держави, що дозволяють йому робити такий «бізнес».

    Сяйво золота Ахметова не дає спокою ділкам від НАЕК Енергоатом. І вони «измыслили» аналогічну схему на атомних станціях України. Ахметов – не покірний та німий народ України, він не віддасть комусь теплові електростанції та лінії електропередач. Тому ядерні аферисти вирішили продавати за кордон електроенергію підконтрольних атомних станцій. Але поки що приватизація Енергоатому не легалізована, тому вони вирішили отримати прибуток від експорту електроенергії шляхом створення посередника.

    І все вже майже відбулося – куплене керівництво держави не заважало. Але змінився Президент і Уряд. Нові чиновники ще не встигли отримати хабара. І чергова ядерна афера відразу сплила на поверхню. (https://news.pn/ru/politics/221842 ) (10). Представитель президента в Кабинете министров Андрей Герус заявил, что министр энергетики Игорь Насалик хочет перевести энергоблока №2 Хмельницкой АЭС на работу в энергосистему Польши через частную структуру. «Простыми словами, это запуск линии электропередач Хмельницкий - Жешув (Польша) и отдача продажи э/э с блока №2 ХАЭС в управление частных структур...».

    І тут вже підійшли до ПТЕ 3ЮУ. Компенсувати вкрадений з енергосистеми України другий блок ХАЕС чимось потрібно. Також аферистам хочеться продати побільше. Тому й виникли плани добудувати третій та четвертий енергоблоки ХАЕС та четвертий блок ЮУ АЕС, а поки що - вижати з тих блоків атомних станцій України, що залишилися, більше, ніж вони можуть. І почались поголовні ПТЕ усих 15 ядерних енергоблоків України (десять вже продовжено), підвищення їх потужності понад проектну, експерименти з американським паливом для ядерних реакторів, експерименти з роботою ядерних енергоблоків у маневреному режимі, що проектом не передбачено... прямо ядерні гонки до чергової катастрофи. До чого приводять експерименти з ядерним реактором дуже популярно пояснив Чорнобиль. Але про яку ядерну безпеку може йти мова, коли «воруют все», а попереду так виблискує золота гора?!

    Якщо «Енергетичний міст» на Польщу запрацює, то це буде означати тільки одне – новий Президент і новий Прем`єр вже у долі, а силові структури держави працюють у звичному режимі рибалок-аматорів - ловлять та відпускають злочинців.

    У цій сумній історії є одна цікава та приємна новина – народ прокидається і показує ворюгам, хто у хаті господар. Щоб добудувати третій та четвертий блоки ХАЕС треба отримати згоду мешканців 30-км зони спостереження. Ось тут аесівці і отримали ляпсусу від народу. Не спрацювали звичні обіцянки місцевому населенню дармових мільйонів - депутати Гощанської районної ради не підтримали добудову енергоблоків.

    Дуже хочеться сподіватися, що й населення зони спостереження ЮУ АЕС скаже Ні ПТЕ 3ЮУ.
    (з продовженням).
     
  2. Колесников

    Колесников Форумчанин

    Сообщения:
    871
    Симпатии:
    802
    Пол:
    Мужской
    Продовження статті
    Третього – на пенсію, ядерних аферистів – на нари!

    ПТЕ поза Законом. Сама технічна ідея ПТЕ – це вже велика та вкрай небезпечна ядерна авантюра (2). Це навіть не ідея, а передбачений (2) шахрайський трюк авантюристів від Енергоатому, які хочуть зберегти свою корупційну годівницю та прагнуть здійснювати експорт електроенергії. А ще - безвідповідальних урядів, які входять у злочинні схеми та перекладають енергетичні проблеми країни на наступні уряди.

    І ця технічна ідея ПТЕ потенційно може привести до масштабної ядерної катастрофи, з якою Україна впоратися просто не в змозі.

    А для того, щоб її реалізувати ядерні авантюристи «измыслили» корупційну схему на рівні держави, яка справно функціонує вже на протязі багатьох років. Наслідком роботи схеми планується ПТЕ усих без винятку ядерних енергоблоків України на 10 (+10+10... ) років. Вже понад проектний термін експлуатуються 10 з 15 ядерних енергоблоків України. Важливо, що до складу НАЕК Енергоатом, який готують до приватизації, включили тільки ті блоки, які несуть золоті яйця. А чотири блоки ЧАЕС, з їх багатомільярдними витратами та невирішеними проблемами повісили на плечі держави, тобто, на нас з вами.

    На Україні до небезпечної технічної ідеї ПТЕ додаються ще бездіяльність керівництва держави стосовно вирішення енергетичних проблем та низка корупційних ризиків – розкрадання коштів, виділених на ПТЕ за рахунок ядерної безпеки (2). У процесі реалізації ПТЕ порушені не тільки норми, які діють на рівні МАГАТЕ (2), а й низку Законів України, починаючи з Конституції, закінчуючи Законом про місцеве самоврядування.

    Базовий закон у ядерному законодавстві - ЗАКОН УКРАЇНИ «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» (5), 1995 року, взагалі не передбачає такого виду діяльності, як продовження експлуатації енергоблоків атомних станцій понад проектний термін (ПТЕ). Так у ст.7 пишеться , що цей Закон поширюється на всі види діяльності у сфері використання ядерної енергії. А далі Закон називає ці види діяльності: розміщення, проектування, спорудження, введення в експлуатацію, експлуатацію та зняття з експлуатації ядерних установок, ... Перераховано весь життєвий цикл атомної станції – ПТЕ там нема. Таким чином, ПТЕ – це вкрай небезпечна самодіяльність оператора АЕС (2).

    ЗАКОН УКРАЇНИ «Про порядок прийняття рішень про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення» (6) , 2005 року, вже передбачає ПТЕ. Алестаття 6 говорить, що рішення щодо ПТЕ приймається у тому ж порядку, що і рішення про будівництво ядерних енергоблоків. А саме (ст.2) - прийняттям Верховною Радою України відповідного закону після погодження ( ст.3) місцевими органами виконавчої влади і органами місцевого самоврядування. А ті, в свою чергу, приймають рішення після проведення місцевого дорадчого опитування громадян України (консультативного референдуму) з цього питання.

    Ніхто нас не питав, чи хочемо ми, щоб на нашій землі будували атомну станцію. Ніякого референдуму не було. Нас просто поставили перед фактом. Правда, миколаївці зібрали 215 тисяч підписів протесту проти будівництва ЮУ ЕК і , як наслідок, суттєво урізали його проектні розміри (відмінили Костянтинівське водосховище, Костянтинівську ГЕС-ГАЕС, 4 й та наступні блоки, Ташлицьку ГАЕС та т.і.).

    Закон (6) надав нам можливість вирішувати самим на референдумі давати згоду на ПТЕ, чи ні. І це логічно. Атомна станція повинна бути виведена з роботи після закінчення проектного ресурсу її блоків. Продовження її експлуатації на 10 (+10+10+....) рівнозначно будівництву нової АЕС. І якщо в СРСР у нас ніхто не питав згоди, то у самостійній Україні Закон (6) передбачив референдум як для будівництва нової АЕС, так і для ПТЕ.

    При чому, як перше, так і друге рішення повинні були прийматися Законом Верховної Ради.України після погодження ( ст.3) місцевими органами виконавчої влади і органами місцевого самоврядування. А ті, в свою чергу, - приймати рішення після проведення місцевого дорадчого опитування громадян України (консультативного референдуму) з цього питання.

    Але у 2009 році у народу України вкрали його конституційні права вирішувати свою долю – зі ст.2 Закону (6) зник місцевий референдум, а зі ст.6 зникла Верховна Рада України. Тепер замість місцевого референдуму, рішення якого є обов`язковим для погодження місцевою владою, введено громадські слухання (ст.3), які нічого не вирішують, а лише «враховуються». А як вони «враховуються» дуже красномовно показали громадські слухання у м.Нікополь: на Слуханнях громада сказала «Ні» ПТЕ енергоблоку ЗАЕС. Згідно ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про місцеве самоврядування в Україні» (9) це рішення підтримала і місцева влада. А експлуатацію ядерного енергоблоку все одне продовжили понад проектний термін. Поки що на 10 років. Продовжувати, чи не продовжувати експлуатувати «ветхий» ядерний енергоблок вже вирішують не 465 народних депутати Верховної Ради України прийняттям відповідного Закону України (6), а кілька чиновників. Хоча ядерна катастрофа, як і раніше, накриє всю Україну...

    Але і на цьому ще не скінчилася ядерна авантюра.

    Зараз ЮУ АЕС реалізує відпрацьований сценарій громадського обговорення, коли розроблена за його гроші з наперед заданим висновком ОВД, «обговорюється» на мініслуханнях у населених пунктах 30-км зони спостереження з кількома десятками необізнаних селян. Повідомлення про громадські слухання стосовно ПТЕ 3ЮУ та графік їх проведення опубліковані тут https://www.sunpp.mk.ua/uk/article/...kih-sluhannyah-z-pitan-obgruntuvannya-bezpeki .

    План

    проведення громадських слухань з обґрунтування безпеки продовження строку

    експлуатації енергоблока №3 Южно-Української АЕС



    П.н.

    Населений пункт

    Дата

    Час

    Місце проведення

    1

    смт Арбузинка

    22.10.2019

    17:00

    Площа Центральна, 18

    (сесійна зала районної ради)

    2

    смт Братське

    10.10.2019

    10:00

    Районний будинок культури

    3

    м. Южноукраїнськ

    31.10.2019

    18:00

    Палац культури «Енергетик»

    4

    м. Вознесенськ

    24.10.2019

    17:30

    Міський будинок культури

    5

    смт Олександрівка

    18.10.2019

    14:00

    Сесійна зала Олександрівської селищної ради

    6

    смт Доманівка

    23.10.2019

    10:00

    Сесійна зала Доманівської селищної ради

    7

    с. Бузьке

    19.10.2019

    13:00

    Бузький сільський будинок культури

    8

    с. Мигія

    30.09.2019

    15:00

    Мигіївський сільський будинок культури

    9

    с. Прибужжя

    25.10.2019

    15:00

    Прибузький сільський будинок культури

    10

    с. Благодатне

    07.10.2019

    10:00

    Благодатненський сільський будинок культури
     
  3. Колесников

    Колесников Форумчанин

    Сообщения:
    871
    Симпатии:
    802
    Пол:
    Мужской
    Закінчення статті Третього – на пенсію, ядерних аферистів – на нари!

    Від такої аудиторії не варто очікувати глибокого професійного аналізу розділів ОВД. Такі слухання, зазвичай, перетворюються на зрозумілий для аудиторії базар – ви нам погоджуєте будівництво, а ми вам даємо обіцянку-цяценьку. Наприклад, обіцянки побудувати міст через Буг і підвищити «гробові»... Слухання заплановані і у м.Южноукраїнськ. Але хіба можна вважати об`єктивним рішення слухань стосовно ПТЕ, які відбуваються у місті-супутнику ЮУ АЕС? У Миколаєві слухання не заплановані, хоча наслідки ПТЕ 3 ЮУ можуть суттєво змінити життя миколаївців.

    А далі ЮУ АЕС пише у Звіті, що слухання проведені і громадськість підтримує. А ДІЯРУ продовжує дію ліцензії на 10 років. А через 10 років процедуру повторюють. І так далі. Без обмежень кінцевого терміну. Поки «ветхий» енергоблок сам себе вибухом не звільнить від експлуататорів.

    Очевидно, що таке громадське обговорення позбавлено здорового глузду та не є адекватним. Більше того, таке громадське обговорення ОВД не відповідає діючому законодавству.

    У 2017 році було прийнято ЗАКОН УКРАЇНИ «Про оцінку впливу на довкілля» (8), який забов`язує ЮУ АЕС провести оцінку впливу на довкілля (ОВД) при проведенні такої діяльності, як ПТЕ. Цей Закон суттєво збільшує права народу України на участь у прийнятті рішення. І описаний вище сценарій імітації громадського обговорення більше не проходе.

    Згідно цього Закону (7) спочатку ЮУ АЕС повинна була опублікувати в Єдиному реєстрі ОВД на сайті Міністерства екології та природних ресурсів (Мінприроди) ( не треба реєструватися на сайті, а просто клікнути по «Єдиний реєстр») «Повідомлення про плановану діяльність». Кожен українець має можливість з ним ознайомитися.

    Далі починається перший етап громадського обговорення : є 20 робочих днів, аби громадськість подала свої пропозиції до обсягу звіту з ОВД — тобто те, що, на думку громадян, обов’язково має бути у Звіті.

    Потім ЮУ АЕС зобов’язана підготувати Звіт з ОВД з врахуванням пропозицій громадськості щодо обсягу досліджень, залучивши до його написання профільних фахівців. Коли Звіт буде готовий — він викладається у тойже відкритий реєстр.

    Далі починається другий етап громадського обговорення – 25 робочих днів на обговорення Звіту. Свої зауваження можна подавати як особисто під час громадських слухань, так і письмово - на електронну чи поштову адресу, вказану у Повідомленні. В процедурі ОВД участь може брати кожен громадянин України, а не так, як зараз - тільки декілька мешканців 30-км зони спостереження ЮУ АЕС. Не має значення, де ви проживаєте — ви маєте можливість надіслати свої зауваження до звіту ОВД, і вони мають бути розглянуті.

    І самі слухання проводе не ЮУ АЕС де хоче і як хоче, а Мінприроди згідно Закону (8) вирішує де і як проводити слухання і призначає організатора слухань.

    Потім Мінприродирозглядає Звіт та всі зауваження до нього. І видає висновок ОВД або відмовляє у його видачі, чи визнає плановану діяльність неприпустимою.

    А вже у висновку ОВД прописується низка екологічних вимог, яких ЮУ АЕС зобов’язана дотримуватись. А ігнорування цих вимог або здійснення діяльності без ОВД — є підставою для зупинення діяльності.

    Громадські екологічні організації направили запити та звернення до Міністерства енергетики та захисту довкілля з вимогою вказати ЮУ АЕС на необхідність проведення процедури ОВД у відповідності з Законом (8). Ми сподіваємося, що протизаконний процес ОВД, який зараз реалізує ЮУ АЕС, буде припинено. А поки що треба готуватися до участі у слуханнях за планом ЮУ АЕС.

    Але зараз новий Президент та його команда, мабуть, вирішили добити охорону природи на Україні. Якщо при Януковичу розігнали обласні управління Мінприроди, то при Зеленському вже прийняли рішення розігнати і саме міністерство. Інакше дуже тяжко пояснити, чому об`єднали двох антагоністів – напівмертве Мінприроди та хворе Міненерго. Останнє є самим великим ворогом довкілля, а перше повинне охороняти довкілля. Не важко передбачити долю охорони природи.

    У нашому випадку ми пишемо листа до міністра, який відповідає за енергетику і одночасно за охорону природи, зі скаргою на енергетичну кампанію – нонсенс!

    Минули передбачені Законом України « Про доступ до публічної інформації» п`ять робочих днів, але поки що жодної відповіді громадськість не отримала. А перші слухання щодо ПТЕ 3 ЮУ заплановані вже на 30.09.2019 року.

    ЮУ АЕС сподівається провести їх згідно свого плану по відпрацьованому сценарію. А ми сподіваємося, що ці слухання відмінять і буде проведена ОВД за процедурою, передбаченою Законом (8).

    А що ми можемо і повинні зробити, щоб бути здоровими та запобігти появі реального ядерного гриба над Миколаєвом?

    У повідомленні (7) ЮУ АЕС пише, що «Органи місцевого самоврядування зони спостереження Южно-Української АЕС, керуючись Законодавством України, ухвалили рішення про проведення громадських слухань з розгляду матеріалів щодо обґрунтування безпеки продовження строку експлуатації енергоблока №3 Южно-Української АЕС».

    Ця фраза говорить про те, що ЮУ АЕС не збирається обговорювати ОВД ПТЕ 3ЮУ згідно Закону (8). А у шахрайський спосіб видає обговорення ОВД ПТЕ 3ЮУ за слухання

    з розгляду матеріалів щодо обґрунтування безпеки продовження строку експлуатації енергоблока №3 Южно-Української АЕС.

    І, буцімто, раптом всі десять Органів місцевого самоврядування зони спостереження Южно-Української АЕС прийняли рішення провести слухання стосовно ПТЕ.

    Якщо фортуна вручила нам лимона, то треба зробити з нього лимонад.

    Аесівці розраховують на пасивність населення і на те, що голосування щодо ПТЕ на слуханнях не буде. А потім у Звіті вони напишуть, що громадськість підтримала.

    Але ці плани можна і необхідно зруйнувати.

    Треба використати ствердження аесівців, що слухання проводяться згідно ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про місцеве самоврядування в Україні» (9) https://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/280/97-вр Цей Закон говорить, щоПропозиції, які вносяться за результатами громадських слухань, підлягають обов'язковому розгляду органами місцевого самоврядування (ст.13 п.3). Тобто, голосування таки треба проводити. Інакше, як можна визначити результати громадських слухань ? А результати голосування повинна затвердити місцева рада.

    Так що все зараз залежить саме від тебе. Згідно Конституції України влада у державі належить народу. Він реалізує її через своїх депутатів. А ті наймають чиновників. Якщо все так погано, то у цьому перш за все вина влади – тобто, саме твоя вина.

    Якщо депутати і чиновники керують погано, треба переходити до безпосереднього керівництва державою – брати на себе відповідальність за все, що відбувається у державі і примушувати чиновників сумлінно виконувати ту роботу, за яку ми платимо їм заробітну плату зі своїх податків.

    Треба кожному дбати про свій населений пункт, про свою Україну та про свою Землю так, як ми піклуємося про свій дім.

    Треба зрозуміти, що країною керують олігархи, яких цікавить тільки одне – як побільше награбувати. Вони вкрали у народу України все. Вижали з економіки все, що можна, розвалили і довели до стану руїн. Тепер дійшла черга до атомних станцій. Але цього разу руїною може стати вся територія України. І стане, якщо ми їм це дозволимо – будемо покірно спостерігати, як енергоблоки атомних станцій перетворюють на ядерні бомби.

    Якщо ти прийдеш на Слухання стосовно ПТЕ 3ЮУ, приведеш свою сім`ю та знайомих, ви зможете примусити місцеву владу – організаторів слухань, згідно Закону поставити питання ПТЕ на голосування, проголосувати проти ПТЕ. І тоді організатори липових слухань не зможуть написати своє бажане «громадськість підтримала». А потім треба примусити місцеву владу зібрати сесію місцевої ради та затвердити результати слухань. А рішення відіслати до ДІЯРУ. Впевнений, що це спрацює.

    А ще краще, якщо ти зробиш листівку ( інформація є у цій статті та в кількох десятках інших статей на блозі), підеш по населеному пункту, де будуть Слухання, роздасиш її людям. Запросиш на Слухання і поясниш, що там треба робити.

    Тільки ти сам здатен постояти за свої конституційні права. Інакше у тебе вкрадуть не тільки всі багатства України, але й саму можливість жити на своїй Батьківшині. Залишатися і далі у своїй крайній хаті більше не можна – можна померти від раку, чи тікати зі своєї крайньої хати світ за очі, залишивши назавжди і її, і майно, і свою малу Батьківщину.

    У всьому поганому, що є зараз на Україні, винні ми – наша пасивність.

    «В покарання за громадянську пасивність люди отримують владу злодіїв» (Платон).

    Ідіот (др.гр.) – людина, яка не приймає участь у житті громади.

    « Якщо ти не займаєшся політикою, тоді політики займуться тобою».

    Єднаймось - kolesnikov.s.t@gmail.com До зустрічі на Слуханнях!

    Сергій Колєсніков, Голова Вознеснесенської екологічної асоціації «Зелений світ». 2019.09.22
     
  4. Колесников

    Колесников Форумчанин

    Сообщения:
    871
    Симпатии:
    802
    Пол:
    Мужской
    Завтра у Мигії слухання ПТЕ 3ЮУ.
    Вознесенськ бурлить від потужної хвилі протестів проти чергового небезпечного експерименту на ЮУ АЕС. Нікому не хочеться мати пухлину чи кидати все, що нажито, непомірною працею, та тікати світ за очі, залишаючи позад себе свою сплюндровану малу Батьківщину. Сотні мешканців міста збираються пішки йти до Мигії, щоб сказати своє потужне Ні ядерним аферистам. Які заради свого приватного експорту електроенергії з Україну до Польщі ставлять під загрозу саме існування держави Україна.
    Це буде завтра, у далекому майбутньому, а не 30.09.19.
    Схоже, що Возфор - остннє вознесенське видання, що публікує інформацію про ЮУ АЕС. Возлайн чомусь вже тиждень не друкує Третього – на пенсію, ядерних аферистів – на нари!
    А поки що трохи інформації для тих, хто ще не зовсім втратив інстинкта самозбереження.

    Чи знаєте ви?



    Радіоактивний йод був головним уражуючим фактором у перші години після аварії на ЧАЕС. Саме Р.А.Й., який викидає у довкілля атомна станція навіть у штатному режимі роботи, здатен накопичуватися у щитоподібній залозі, викликаючи онкозахворювання навіть через багато років після надходження до організму людини.

    Навіть у невеликих дозах опромінення щитоподібної залози може стати причиною винекниння пухлини. В залежності від дози опромінення прихований період може бути до 25 років, а у дітей - до 10 років. При аварії на ЧАЕС пухлини з`явилися вже через 2-3 роки.

    На протязі першого часу після попадання радіоактивного йоду до організму людини в кров надходить до 90% його кількості. Тому дуже важливо, щоб препарати стабільного йоду була можливість прийняти зразу ж після аварії. Тоді організм людини засвоїть стабільний йод і не буде накопичувати його радіоактивні ізотопи. https://news.pn/ru/public/94698

    А чи є у вас вдома та на роботі непрострочені препрати стабільного йоду? Чи знаєти ви коли і як їх приймати, чим можна їх замінити?

    Схоже, що всі ми беззахисні від смертельно небезпечного радіонукліду, а гроші на наш йод та респіратор, які щорічно виділяються у вигляді «гробових», цинічно та нахабно розкрадаються. Для чого покірному стаду йод?

    На вознесенщіні хворіють на щитоподібну залозу цілими сім’ями https://news.pn/ru/public/149398


    Оповіщення та навчання. В Англії не дозволять запустити АЕС, якщо з населенням не проведені навчання на дії у випадку аварії. Яким чином ми вчасно дізнаємось про аварію на ЮУ АЕС? Що робити у випадку аварії? Куди і на чому евакуювати людей? Куди дівати техніку, майно, корову, курку, свиню, кішку, собаку? Хто компенсує втрату землі, техніки, здоров`я та майна? Дуже важливо у перші хвилини після аварії попередити населення про аварію та розповісти, що треба робити. А чи готові ми до зустрічі з ядерною аварією? Чи проводили з нами навчання?

    Схоже, що у випадку ядерної аварії на ЮУ АЕС населення залишиться з нею сам на сам – виживай хто як може! Навіть у такій успішній країні, як Японія : «Я и другие жители города Футаба были вынуждены покинуть свой город из-за катастрофы на АЭС, мы быливыселены и брошены на произвол судьбы.Не повторяйте моих ошибок! Не позволяйте атомной индустрии ставить под угрозу будущее доверенногоВам города, будущее вашей страны, жизни и здоровье граждан» (з листа мера міста Футаба, евакуйованого після аварії на Фукусімі).


    Тритій. «Тритій сотворив Бог, щоб з його допомогою людина сама себе знищила».

    (Ru) Самым опасным на сегодняшний день радионуклидом для человека является тритий, радиоактивный изотоп водорода с периодом полураспада 12,3 года, который образуется в больших количествах при облучении обычной воды в реакторах и практически не поддается очистке и поступает в окружающую среду.

    Тритий относится к числу наиболее радиационно-опасных долгоживущих нуклидов, которые способны загрязнять биосферу не только в районе непосредственного размещения источника, но и в региональном и глобальном масштабе.

    В последние десятилетия основным источником трития становятся атомные электростанции. Тритий является основным радиоактивным компонентом жидких сбросов и газообразных выбросов большинства атомных электростанций, так как практически не поддается фильтрации. Это приводит к загрязнению почвы, грунтовых и поверхностных вод вокруг АЭС. Уже давно было показано, что в окрестностях некоторых американских АЭС содержание трития в хвое деревьев с наветренной стороны в 10 раз больше, чем с подветренной, прямое доказательство, что именно АЭС являются источником трития.

    (Ru) «Весь образовавшийся в 1-м контуре тритий будет сброшен за пределы станции. Количество сбрасываемого трития в окружающую среду не поддаётся контролю...оказавшись в грунтовых водах, прудах-охладителях, по биологическим цепочкам поступает в организм детей и взрослых людей. Он опасен тем, что как водород, может оказаться также в клетках генных структур, однако, претерпев радиоактивный распад, превращается в гелий, разрушая клетку гена. Это воздействие на людей, даже не работающих на АЭС, представляет собой варварский опыт, скрытно и постоянно проводимый над нами без нашего согласия » https://news.pn/ru/public/129404

    У країнах ЄС допустима концентрація тритію складає 100 Бк/л. На Україні «від ліхтаря» встановили таку норму, що перевищити її ,мабуть, не вдасться навіть після тяжкої аварії – в 300 разів більше європейської. Тому й пишуть, що викиди АЕС у нормі. Хоча доведено, що тритій навіть у малих дозах здатен накопичуватися у організмі людини, викликаючи онкозахворювання. Ы за доказами не треба ходити далеко выд ЮУ АЕС.

    Вознесенськ (30-км зона ЮУ АЕС) споживає воду з Південного Бугу після ЮУ АЕС. Саме тому там така вражаюча медична статистика:

    "ПТАХИ ВІД ПОГАНОЇ ВОДИ ПОМИРАЮТЬ ШВИДКО, А ЛЮДИ – ПОВІЛЬНІШЕ. І НІХТО НЕ НАПИШЕ, ЩО СПРАВЖНЯ ПРИЧИНА - БРУДНА ВОДА"


    1. Николаевская область по заболеваемости онкологией занимает 1 место в Украине, а по смертности - 2 место https://news.pn/ru/money/208183?fbclid=IwAR11yBQrmuuLM7Zl5U-FM8lbW5wUhFxrh4a7eqLN8lo9r8XKySKuwL-7pU4

    « Захворюваність на злоякісні новоутворення в Миколаївський області значно перевищує показники в інших регіонах країни... А у Вознесеську - на 13,0% вище обласного показника». http://voz.gov.ua/material/6956


    2. Вознесенськ займає перше місце в області по вимиранню населення. http://левый сайт.com.ua/?p=34867

    3. У Вознесенську 35тисяч, а у Южноукраїнську — 40. Скорочення населення у 2016 році у Вознесенську- 298, а Южноукраїнську в десятеро менше - 26. Вони обслуговують ядерні реактори, але п`ють воду із Бугу після самоочищення її на Мигійських порогах, а ми — після Олександрівського водосховища, до якого постійно “продуваєься” рідина з технічної водойми-охолоджувача ЮУ АЕС.http://левый сайт.com.ua/demografiya-voznesenska-za-2017r-sertnist-zmenshano-narodzhuvanist-zbilsheno-odnak-depopulyatsiya-mista-ne-zupinena-shaleno-roste-kilkist-vibortsiv-yih-vzhe-bilshe-nizh-u-bilshomu-yuzhnoukrayins

    4. У м. Вознесенськ у 2016р. найвищий по області, показник смертності серед малюків до 1 року http://левый сайт.com.ua/?p=39689


    5. На вознесенщіні хворіють на щитоподібну залозу цілими сім’ями https://news.pn/ru/public/149398

    Тому треба не продовжувати до вибуху експлуатувати старі блоки ЮУ АЕС, а виводити їх з роботи після проектних 30 років.

    Компенсація за ризик фактично є державним різновидом корупції. Не мешканці 30-км зони спостереження АЕС отримують реальну компенсацію за втрату здоров`я та ризик втратити все після тяжкої аварії на своїй атомній сусідці, а місцеве керівництво отримує хабара за підтримку проектів атомної станції.

    Ст.12 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку»

    забов`язує АЕС відраховувати один відсоток від обсягу реалізації електроенергії для виплати «гробових». Але гроші потрапляють до рук місцевих чиновників, а система відкатів та інші злочинні схеми дозволяють чиновникам «освоювати» наші «гробові».

    А хабар є хабар – хочу даю, хочу не даю. Так , мабуть, міркує Уряд, коли порушує Закон і краде наші «гробові» - бувають роки, коли компенсація зовсім не виплачується.

    Було б логічним та справедливим забов`язати атомну станцію за рахунок своїх прибутків здійснювати медичну страховку та страховку майна мешканців 30-км зони спостереження.

    Ото б була компенсація, а не корупція.


    ЮУАЕС поза Законом побудована і працює.

    Перше і головне – для охолодження енергоблоків АЕС у Бугу нема води.

    ЮУ АЕС потребує близько 100 млн.кубометрів води на рік. А піднімати рівень Олександрівського водосховища до позначки 20,7 м забороняє Водний Кодекс – П.Буг вже зарегульванний більше дозволенного рівня.

    Навіть під час проектування ЮУ АЕС існували інші способи охолодження, але аесівці вибрали самий простий і дешевий для них спосіб – запустили П.Буг поміж блоками АЕС.

    Таки побудували і запустили три блоки ЮУ АЕС. Як наслідок – подвійне порушення Водного Кодексу України: прямоточна систем охолодження та зарегульованність. Фактично Буг тепер впадає у ЮУ АЕС, а не у Чорне море. Те, що залишилося нижче греблі Олександрівського водосховища (технологічна водойма ЮУ АЕС) назвати Гіпаніс –Буйний не можна. До ЮУ АЕС екологічний стан річки – «відмінний», а після Олександрівського водосховища – «поганий».

    Друге – Водний Кодекс України забороняє використовувати прямоточну систему охолодження. На ЮУ АЕС використовується завуальована але заборонена прямоточна система охолодження, а населення нижнього Побужжя споживає воду після охолодження енергоблоків атомної станції.

    Третє. У зв`язку зі зміною клімату води у Бугу стає все менше. Згідно Водного Кодексу ЇЇ треба берегти для потреб населення. Але ЮУ АЕС не тільки не зменшує забір води з річки, але й протизаконно веде будівництво по добудові Ташл. ГАЕС та реконструкції системи технічного водопостачання. Внаслідок реалізації цих проектів забір води з Бугу різко зросте, а відповідно, і його забруднення.


    Ядерне паливо. На початку будівництва ЮУ АЕС нам казали, що треба приблизно сірниковий коробок урану для того, щоб станція працювала цілий рік. Виявляється, що це не зовсім так. До кожного ядерного реактору ЮУ АЕС завантажується близько 80Т ядерного палива. Критична маса складає 16 кГ. Тобто, до одного ядерного реактору завантажується 5000 ядерних бомб. А конструкція реактора не виключає можливість вибуху.

    Дуже небезпечним є той факт, що у реакторах АЕС у процесі виробництва енергії продукується техногенна радіоактивність. Через рік роботи реактору радіоактивність продуктів ділення буде у 100 млн. разів більше, ніж завантаженого палива.. https://news.pn/ru/public/91074 А оскільки конструкція реактору не виключає вибуху, а замінити при продовжені терміну експлуатації корпус реактору не можливо, то вся напрацьована у ньому радіоактивність може бути викинута у довкілля. І більша її частина попливе по Бугу до Чорного моря, роблячи нас біженцями, а нашу землю пустелею.

    Паливо для реакторів ЮУ АЕС поставляє Росія. Згідно контракту, Україна направляє відпрацьоване паливо до Росії. Якщо по дорозі потяг не підірвуть терористи, то там видаляють з нього плутоній, який потрібний для ядерної зброї. А весь високоактивний непотріб, що залишиться, Україна повинна забирати на свою територію, якщо по дорозі потяг не підірвуть терористи. При цьому Україна ще й платить десятки мільйонів доларів Росії за такий «бізнес» - поставку плутонію до країни-агресора. Ці РАВ (радіоактивні відходи) треба зберігати сотні років, а де і як це робити ніхто не знає.

    Зараз ЮУ АЕС експериментує з американським паливом – у радянський реактор завантажують паливо американської кампанії-банкрута. Вже були аварійні випадки та втрати десятків мільйонів доларів. Мабуть, не варто поясняти, що на атомній станції експерименти є вкрай небезпечними. Це вже дуже переконливо пояснив Чорнобиль. Оператор АЕС повинен експлуатувати АЕС згідно проекту, а не проводити на неї низку небезпечних експериментів




    Експерименти на ЮУ АЕС. -- продовження експлуатації ядерних енергоблоків понад проектний термін безпечної роботи, підвищення потужності ядерних блоків понад проектну, експерименти з заміною штатного ядерного на паливо американської кампанії-банкрута, робота базових ядерних блоків у якості маневрених, реконструкція системи техводопостачання ЮУ АЕС, підвищення рівня Ол.в-ща, пуск 6 гідроагрегатів Ташл.ГАЕС, плани будівництва заводу ядерного палива та нових енергоблоків на ЮУ АЕС ....

    Це злочин проти України. Хто дав право аесівцям проводити такі небезпечні експерименти на ЮУ АЕС?! Справа оператора атомної станції – експлуатувати станцію строго у відповідності до проекту. До чого приводять експерименти з «мирним атомом» популярно пояснив Чорнобиль. Ядерний реактор - це не фабрика шипучих вод. Злочинці і аесівці, і ДІЯРУ, іМіненерго, і Кабмін, і ВРУ, і Президент, і СБУ... і народ України, який все це бачить і мовчить. Покірно чекаючи чергової ядерної катастрофи.

    Україна не здатна безпечно експлуатувати свої атомні станції.

    Україна буде або без`ядерною, або безлюдною.


    Сергій Колєсніков, Голова ВЕА «Зелений світ», 2019.09.29
     
  5. Колесников

    Колесников Форумчанин

    Сообщения:
    871
    Симпатии:
    802
    Пол:
    Мужской
    Дипломи юристів видають майже у кожному населеному пункті. А мені не разу не траплявся професійний юрист, який був би порядною та розумною людиною. Якщо на групі є така людина, або хтось знає такого юриста, то скажіть йому, що у нього є можливість зробити собі чудову професійну кар єру, запобігши ядерній катастрофі.

    Таку катастрофу готують зараз керівництво Енергоатому у купі з керівництвом держави за відсутності адекватних дій з боку природоохоронних та силових структур. Порушуються не тільки Закони України, але й її міжнародні забов язання.

    Але це треба довести у судах всіх рівнів, аж до Європейського.

    Нажаль, нема юристів серед тих, хто протидіє злочинцям.

    Наразі є кілька питань, які необхідні для того, щоб через суд визнати шахрайські слухання стосовно ПТЕ 3ЮУ такими, що не відбулися.

    Порушення: Є офіційні Протокол та аудіозапис слухань у Благодатному, які підтверджують, що відбулося суттєве порушення Закону України Про місцеве самоврядування в Україні- принципово та свідомо Голова місцевої громади не провів голосування.

    Питання: До якого суду подавати заяву? На підставі якого Закону можна не платити судовий здир? На підставі якого Закону можна вимагати визнання слухань такими, що не відбулися?
     
  6. Колесников

    Колесников Форумчанин

    Сообщения:
    871
    Симпатии:
    802
    Пол:
    Мужской
    Сьогодні - 6.11.19. Ровно через місяць відбудуться слухання у Южноукраїнську стосовно проекту ДІЯРУ щодо ПТЕ 3ЮУ.

    Підготував звернення (проект прикріплюю).

    Прошу громадські організації підтримати - питання надзвичайно важливе для продовження усих енергоблоків АЕС України. Буду вдячний за зауваження та пропозиції.Термін обговорення звернення- 2 доби.

    У п`ятницю о дев`ятій лист піде до ДІЯРУ,

    Дякую за співпрацю.
    Звернення надруковане на 9 сторінках. Доведеться викладати його тут частками.

    Голові Державної інспекції ядерного регулювання України

    Плачкову Григорію Івановичу

    01011, Київ-11, вул. Арсенальна, 9/11.

    pr@hq.snrc.gov.ua



    Колєснікова Сергія Терентійовича,

    Голови ГО «ВЕА «Зелений світ», м. Вознесенська, Миколаївської області, вул. О-Павленка,106, 56507

    тлф. 0950260480, е-м kolesnikov.s.t@gmail.com



    Звернення щодо ПТЕ 3ЮУ АЕС.


    У відповідності з чинним українським законодавством та ратифікованими Україною міжнародними угодами, прийняття екологічно значущих рішень передбачає їх обов’язкове своєчасне громадське обговорення.

    ЮУ АЕС провела серію громадських слухань з питань обґрунтування безпеки продовження строку експлуатації енергоблоку №3 ВП ЮУАЕС (1) вже після того, як роботи щодо ПТЕ були майже закінчені.

    1. Проведені слухання не відповідають діючому законодавству.

    Слухання проводилися не у відповідності до Постанови КМУ від 13 грудня 2017 р. № 989 «Про затвердження Порядку проведення громадських слухань у процесі оцінки впливу на довкілля» (2), а відповідно до Постанови КМУ №1122 від 18 липня 1998 року «Про затвердження Порядку проведення громадських слухань з питань використання ядерної енергії та радіаційної безпеки» (3).

    Посилання на те, що ПТЕ не входить до сфери застосування ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про оцінку впливу на довкілля» (4) не є коректним.

    Комітет з впровадження Конвенції ЕСПО дійшов висновку, що ПТЕ енергоблоків АЕС має розглядатися як істотна зміна в діяльності і, отже, має керуватися положеннями Конвенції. Тобто, з точки зору Конвенції ЕСПО, яку підписала Україна, ЮУ АЕС повинна проводити процедуру ОВД . А процедура ОВД описана у Законі (4) та Постанові (2).

    Закон (4) встановлює правові та організаційні засади оцінки впливу на довкілля, спрямованої на запобігання шкоді довкіллю, забезпечення екологічної безпеки, охорони довкілля, раціонального використання і відтворення природних ресурсів, у процесі прийняття рішень про провадження господарської діяльності, яка може мати значний вплив на довкілля,...

    Експлуатація ядерного енергоблоку після закінчення проектного терміну його роботи однозначно є такою діяльністю, яка може мати значний вплив на довкілля.

    Згідно п.2 ст.3 Закону (4) Перша категорія видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля, включає:

    (п.2.22 ст.3 Закону 4) розширення та зміни, включаючи перегляд або оновлення умов провадження планованої діяльності, встановлених (затверджених) рішенням про провадження планованої діяльності або подовження строків її провадження, ... крім тих, які не справляють значного впливу на довкілля відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України (6).

    Згідно «КРИТЕРІЇ визначення розширень і змін діяльності та об’єктів, які не підлягають оцінці впливу на довкілля» (6) ПТЕ ядерних енергоблоків не входить до списку планової діяльності, яка не підлягають оцінці впливу на довкілля.

    Таким чином, планова діяльність з ПТЕ ядерних енергоблоків входить до сфери застосування оцінки впливу на довкілля у відповідності до Закону (4).

    Згідно п.1 ст.3 Закону (4) Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.

    Тобто, ЮУ АЕС порушила Закон (4) при проведенні діяльності ПТЕ 3ЮУ АЕС :

    1. Вона вже майже закінчила виконання робіт по ПТЕ без отримання відповідного дозволу.

    2. Замість проведення процесу громадського обговорення ОВД відповідно до Постанови (2) вона «заднім числом» переклала на місцеві органи самоврядування проведення громадських слухань з питань обґрунтування безпеки продовження строку експлуатації ядерних установок та можливого впливу на навколишнє середовище (7).

    Згідно ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про місцеве самоврядування в Україні» (8) по результатам слухань (які можна визначити тільки голосуванням щодо питання, винесеного на слухання) органи місцевого самоврядування приймають відповідне рішення, яке і визначає ставлення місцевої громади до питання.

    Всі 10 слухань проводилися, як про це повідомляли Голови місцевих рад, відповідно до Закону (8). Але тільки на одному ( у Доманівці) присутні визнали збори тим, чим вони й були насправді - інформаційним заходом.

    На усих слуханнях голосування не проводилося. Тобто, ставлення громади до ПТЕ 3ЮУ АЕС визначено не було. А конституційне право місцевих громад - ст.ст. 5,7,8 Конституції України (9) на місцеве самоврядування, було порушено. На слуханнях юристи ЮУ АЕС переконували місцеві громади не проводити голосування по результатам слухань. Члени місцевих громад були позбавлені можливості надавати зауваження і пропозиції щодо обсягу досліджень при здійсненні ОВД відповідно до Закону (4) та приймати участь у обговоренні результатів досліджень ОВД ПТЕ 3 ЮУ. Їх просто проінформували про виконані роботи.

    Тобто, проведені ЮУ АЕС слухання стосовно ПТЕ 3ЮУ не відповідають ні Закону (4), ні Закону ( 8).


    2. Звіт з періодичної переоцінки безпеки Фактор безпеки No14 «Вплив на навколишнє середовище» (10).

    Згідно оголошення (7) на громадське обговорення ЮУ АЕС виставила Звіт (10).


    2.1 Завдання написання звіту не є коректним. На стор.6 Звіту (10) написано, що завданням написання Звіту (10)є « надання інформації про ... відсутність передумов для перевищення встановлених норм у період надпроектної експлуатації».

    Тобто, той. хто платить гроші (а саме - ЮУ АЕС), той і замовив саме такий результат роботи. Не аналіз впливу, а саме відсутність негативного впливу. Треба розуміти так, що за інший висновок розробник Звіту гроші не отримає.

    Тобто, формулювання Завдання написання звіту не є коректним, а Звіт розроблено у відповідності до завдання.


    2.2 ПТЕ є протизаконним. На сторінці 5 Звіту (10) написано: Робота з продовження експлуатації енергоблоків АЕС у понадпроектний термін регламентується вимогами таких документів:

    - ЗУ «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» (5).

    - ЗУ «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії» (11).

    Читаємо перший Закон (5):

    Стаття 7. Цей Закон поширюється на всі види діяльності у сфері використання ядерної енергії, включаючи: розміщення, проектування, спорудження, введення в експлуатацію, експлуатацію та зняття з експлуатації ядерних установок, джерел іонізуючого випромінювання;... Як видно, такої діяльності, як продовження експлуатації енергоблоків АЕС у понадпроектний термін Закон (5) не передбачає. Значить, така діяльність є протизаконною, а посилання авторів Звіту (10) на основоположний Закон у сфері ядерної енергетики не є коректним.

    Дивимося статтю двадцяту цього ж Закону (5): Місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування ... беруть участь в оцінці впливу на довкілля. Фактичномісцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування були позбавлені можливості брати участь в оцінці впливу на довкілля і поставлені перед фактом ПТЕ.

    Читаємо другий Закон (11). п.7 ст.1 : етапи життєвого циклу ядерної установки - вибір майданчика, проектування, будівництво, введення в експлуатацію,

    експлуатація, зняття з експлуатації;.. Перераховано всі етапи життєвого циклу ядерної установки. Від вибору майданчика до зняття з експлуатації. Після етапу експлуатації йде етап зняття з експлуатації. І крапка! Ніякого продовження і цей Закон не передбачає. Значить, посилання і на цей Закон не є коректним.

    Згідно Законів (5) та (11) ті блоки, які відпрацювали свій проектний термін роботи, повинні виводитися з роботи. А продовження – є порушенням названих Законів, тобто – злочином. Таким же, як і позбавлення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування можливості брати участь в оцінці впливу на довкілля планової діяльності, яка суттєво впливає на життя громади.


    2.3ОЦІНКА РОЗВИТКУ СИТУАЦІЇ ДО НАСТУПНОЇ ППБ не є коректною -

    «...радіаційна обстановка навколо Ю У АЕС і надалі перебуватиме в тому ж стані, що й до пуску енергоблоку № 1, і немає передумов для погіршення радіаційного стану навколишнього середовища, обумовлених роботою ВП ЮУ АЕС» (стор.159 ЗППБ)

    Загальновідомо, що навіть у безаварійному режимі роботи кожна атомна станція забруднює навколишнє середовище радіонуклідами. Тому можна стверджувати що

    радіаційна обстановка навколо ЮУ АЕС ніяк не може залишатися такою, якою вона була 35 років тому до пуску ЮУ АЕС. Тим більше, стверджувати, що «немає передумов для погіршення радіаційного стану навколишнього середовища, обумовлених роботою ВП ЮУ АЕС».

    В самих матеріалах Звіту є спростування наведеної ОЦІНКИ РОЗВИТКУ СИТУАЦІЇ :

    «Під час ділення будь-якого типу ядерного палива реактора утворюється приблизно 200 різних радіонуклідів» (с.15).

    «Під час експлуатації АЕС у нормальному режимі ... за низкою причин, незначна частина радіонуклідів все ж виходить у навколишнє середовище» (с.16).

    «Незначна частина» - це, наприклад у 2017 році ( с.28) склала: 51,54 ГБк на добу інертних радіоактивних газів, 140,31 кБк на добу довгоживучих нуклідів, 145,91 кБк на добу Йоду-131. Скид у зовнішні водойми у 2017 склав 747,51 ГБк на рік.

    Тай такого «букету» радіонуклідів, які викадає ЮУ АЕС у навколишнє середовище, до пуску ЮУ АЕС на прилеглій місцевості взагалі не було.

    А «незначних» доз опромінення, як це вже зафіксовано у Нормах радіаційної безпеки НРБ-99, не буває: (RU)Стохастические эффекты излучения — вредные биологические эффекты, вызванные ионизирующим излучением, не имеющие дозового порога».

    Саме стохастичні ефекти опромінення і є головною причиною, яка обумовлює негативний вплив роботи атомної станції на стан здоров`я населення прилеглих населених пунктів.

    Вже є приклади доведення цього факту у суді:

    «У п’ятницю окружний суд Бусану виніс рішення на користь позову, поданого 48-річною Парк Гум-сун, що її рак щитовидної залози спричинений радіацією від шести атомних електростанцій, розташованих за 7,7 кілометрів від її помешкання у Ішон-рі, округ Кіянг на південно-східному узбережжі країни.

    “Вона мешкала в межах 10 кілометрів від електростанцій протягом більш ніж 20 років і таким чином довгий час зазнавала дії радіації. Окрім радіації від атомних електростанцій немає жодних очевидних причин її раку,” – говориться у письмовому рішенні суду.

    Суд постановив, щоб оператор атомної електростанції, Korea Hydro &
    Nuclear Power Co., сплатив пані Парк 15 мільйонів вон ($14,150) в якості компенсації.

    Джерело: The Wall Street Journal»

    У Звіті нема медичної статистики зони спостереження у порівнянні зі статистикою до пуску АЕС та в цілому по області та Україні.

    Але негативний вплив роботи атомної станції навіть у штатному режимі на здоров`я населення доводе Національний канцер реєстр (12).

    Таблиця 4 Показники 2018 року Контингенти на 100 тис. населення. Миколаївська область займає перше місце. Крім того, за 2018 рік захворюваність на рак у Вознесеську на 50% вище ніж в середньому по області і в 2,3 рази вище ніж у Березнегуватському районі нашої області ( 13). І причина очевидна – Вознесенськ споживає воду з Південного Бугу нижче ЮУ АЕС,

    Таким чином, ОЦІНКА РОЗВИТКУ СИТУАЦІЇ ДО НАСТУПНОЇ ППБ не відповідає матеріалам, викладеним у ЗППБ, не є коректною але замовною та дезінформаційною.

    У відповідності до Закону (4) відповідальність за достовірність інформації у Звіті несе замовник – ЮУ АЕС.


    2.4 Висновки звіту є явно не коректними. У п.4.4.5 Висновки Оцінки впливу на довкілля написано: «Природоохоронне законодавство України дотримується, негативний впливпродувочних вод АЕС на річку Південний Буг не виявлено.

    Таким чином можна констатувати, що радіаційний вплив Ю УАЕС протягом періоду її експлуатації не чинив помітного впливу на стан навколишнього середовища регіону».

    2.4.1 «Природоохоронне законодавство України дотримується» - Цей висновок не є коректним. Тому, що порушено низку Законів України. Наприклад, Водний Кодекс України (15).

    Стаття 82 ВКУ. «З метою збереження екологічного та хімічного стану річок забороняється споруджувати в їх басейні водосховища і ставки загальним обсягом, що перевищує обсяг стоку даної річки в розрахунковий маловодний рік, який спостерігається один раз у двадцять років».

    Ще до пуску 3ЮУ АЕС «Для Південного Бугу об’єм зарегульованого водосховищами і ставками стоку вже зараз становить 1,6 млрд. куб.м, тоді як сток маловодного розрахункового складає лише 1,3 млрд.куб.м. Тобто, межа допустимої зарегульованості стоку річки і без заповнення Олександрівського в-ща вже перевищена» (16). Таким був стан Південного Бугу у 1997 роцу при рівні Олександрівського водосховища 8м. Зараз зарегульованність збільшилася внаслідок протизаконного підвищення рівня Олександрівського водосховища до 16м, а сток зменшився. Як наслідок – знищення р.Південний Буг нижче ЮУ ЕК. (Додатки 1,2) .
     
  7. Колесников

    Колесников Форумчанин

    Сообщения:
    871
    Симпатии:
    802
    Пол:
    Мужской
    Продовження Зврнення.

    Стаття 95 ВКУ. «Усі води (водні об'єкти) підлягають охороні від забруднення ( засмічення, вичерпання та інших дій, які можуть погіршити умови водопостачання, завдавати шкоди здоров'ю людей, спричинити зменшення рибних запасів та інших об'єктів водного промислу, погіршення умов існування диких тварин, зниження родючості земель та інші несприятливі явища внаслідок зміни фізичних і хімічних властивостей вод, зниження їх здатності до природного очищення, порушення гідрологічного і гідрогеологічного режиму вод».

    - від забрудненняразом з продувочними водами до р.Південний Буг потрапляють солі, які залишаються після випаровування води у технічній водоймі-охолоджувачу (Ташлицьке водосховище), тритій та інші станційні радіонукліди, які негативно впливають на людей (12) та кращі у світі зрошувальні чорноземи – головне багатство України.

    - вичерпання - ЮУ АЕС зараз має дозвіл на спецводокористування 100 млн.куб.м . Як результат – перетворення річки Південний Буг у нижньому б`єфі Олександрівського водосховища (технологічна водойма ЮУ АЕС) у болото ( Додатки 1,2). Замість зменшення водозабору з р. Південний Буг шляхом використання замкнутої системи охолодження, ЮУАЕС зараз протизаконно реалізує два проекти, які ще збільшать водокористування на 26,5 млн.куб. м. на фоні зменшення стоку р.Південний Буг (Додаток 3).

    - погіршити умови водопостачання, завдавати шкоди здоров'ю людей - внаслідок негативного впливу ЮУАЕС на стан води р.Південний Буг припинив свою діяльність Єланецький водогін, який забезпечував питною водою 5 районів Миколаївської області та м.Вознесенськ. Зараз ці райони залишилися без питної води, а до Вознесенська подається суміш води підземного озера (забрудненого нітратами) та Південного Бугу, забрудненого тритієм та іншими радіонуклідами ЮУ АЕС. Як наслідок – Вознесенськ є лідером по онкозахворюванням (12).

    - спричинити зменшення рибних запасів – Облаштування рибоходу було умовою запуску Олександрівської ГЕС у складі ЮУ АЕС. Але зараз рівень Олександрівського водосховища протизаконно підвищено до 16 м, а рибоходу нема. Що спричинило зменшення запасів цінних прохідних риб.

    - погіршення умов існування диких тварин – підняття рівня Олександрівського водосховища до 16 м нанесло шкоди червонокнижним рослинам та тваринам.

    - зниження родючості земель – Виростити на посушливому Півдні України стабільні високі врожаї можна тільки на зрошувальних землях. Але зрошення кращих у світі чорноземів водою, яка забруднена солями , тритієм та іншими радіонуклідами приводе до зниження родючості земель та погіршення якості продукції. У цьому сенсі робота ЮУ АЕС приносе більше шкоди, ніж користі.

    - зниження їх здатності до природного очищення, порушення гідрологічного і гідрогеологічного режиму вод – підвищеня рівня Олександрівського водосховища приводе до затоплення порогів (природний гідробіодинамічний фільтр) зниження їх здатності до природного очищення, порушення гідрологічного і гідрогеологічного режиму вод. Про це свідчить Карта 7. Екологічний статус поверхневих водних тіл (Додаток 2).

    Стаття 96 ВКУ. «Під час розміщення, проектування, будівництва, реконструкції і введення в дію підприємств, споруд та інших об'єктів, а також під час впровадження нових технологічних процесів повинно забезпечуватися раціональне використання вод. При цьому передбачаються технології, які забезпечують охорону вод від забруднення, засмічення і вичерпання, попередження їх шкідливої дії, охорону земель від засолення, підтоплення або переосушення, а також сприяють збереженню природних умов і ландшафтів як безпосередньо в зоні їх розміщення, так і на водозбірній площі водних об'єктів. Забороняється проектування і будівництво прямоточних систем водопостачання промислових підприємств, за винятком підприємств, які за технологією виробництва не можуть бути переведені на оборотне водопостачання.Забороняється здійснення проектів господарської та іншої діяльності без оцінки їх впливу на стан вод».

    - повинно забезпечуватися раціональне використання вод - В П.Бузі нема води для охолодження енергоблоків ЮУ АЕС. Це вже привело до знищення р.Південний Буг у нижньому б`єфі Олександрівського водосховища ( Додатки 1,2). Клімат змінюється і сток Південного Бугу зменшується (Додаток 3). Треба або виводити енергоблоки ЮУ АЕС з експлуатації після закінчення проектного терміну їх роботи, або переводити їх на замкнуті системи охолодження. А у зв`язку з тим, що весь напрацьований у реакторах тритій потрапляє у довкілля ( в першу чергу – до р. Південний Буг, який є джерелом питної та зрошувальної води), спричиняючи онкозахворювання населення (12), залишається тільки один вихід – виводити блоки ЮУ АЕС з експлуатації після закінчення їх проектного терміну, а нових блоків АЕС не будувати на майданчику ЮУ АЕС.

    - збереженню природних умов і ландшафтів – для забезпечення потреб ЮУ АЕС вже підняли рівень Олександрівського водосховища до позначки 16м, а планують підняти його до 20,7 м. Це приведе до затоплення порогів та унікального об’єкту культурної спадщини Українського народу – «Історичний ландшафт центру Буго-Ґардівської паланки Війська Запорозького», який Постановою Кабінету Міністрів України від 3 вересня 2009 року №928, внесено за №140001-Н до Державного реєстру нерухомих пам’яток України національного значення.

    - Забороняється проектування і будівництво прямоточних систем водопостачання – На ЮУ АЕС фактично працює прямоточна система охолодження. Вода постійно закачується з П.Бугу до технічної водойми-охолоджувача (Ташлицьке водосховище) і постійно скидається з нього до р,Південний Буг за допомогою постійно діючої «продувки».

    - Забороняється здійснення проектів господарської та іншої діяльності без оцінки їх впливу на стан вод - ПТЕ 3ЮУ АЕС здійснюється без оцінки впливу на стан вод.

    Стаття 99 ВКУ. «Забороняється скидання у водні об'єкти виробничих, побутових, радіоактивних та інших видів відходів і сміття».

    Разом з продувочними водами ЮУ АЕС постійно скидає солі, які залишаються після випаровування води у технічній водоймі-охолоджувачу (Ташлицьке водосховище) та станційні радіонукліди. Самий небезпечний з яких - тритій, що не піддається виділенню і весь потрапляє у навколишнє середовище. По харчовому ланцюгу та разом з питною водою тритій потрапляє в організм людини, викликаючи онкозахворювання (12). Електрична енергія повинна зробити життя людини комфортним. Але якщо електростанція знищує довкілля та людей, то вона не має права працювати.

    2.4.2 «... негативний вплив продувочних вод АЕС на річку Південний Буг не виявлено» .

    Не зрозуміло, де автори шукали негативний вплив на річку, але фотографії (Додаток 1) та Карта екологічного статусу поверхневих водних тіл (Додаток 2) показують, що стан Південного Бугу з відмінного після Мигійських порогів через добрий і задовільний переходе у поганий після Олександрівського водосховища. А мешканці Вознесенська та інших населених пунктів змушені споживати цю воду. А чим це для них закінчується дуже наглядно показує медична статистика (12).

    2.4.3 «... радіаційний вплив Ю УАЕС протягом періоду її експлуатації не чинив помітного впливу на стан навколишнього середовища регіону».

    У цьому висновку правдою є тільки одне – помітного впливу не було. Саме ПОМІТНОГО, тому, що радіацію не почуєш та не побачиш. Вона – не помітна. Але наслідки її негативного впливу суттєво впливають на онкозахворюванність населення (12).
     
  8. Колесников

    Колесников Форумчанин

    Сообщения:
    871
    Симпатии:
    802
    Пол:
    Мужской
    Закінчення Звернення.

    2.5 У Звіті (10) відсутня інформація про вплив на довкілля ймовірної тяжкої аварії.

    Досвід ядерних катастроф Чорнобиля та Фукусіми показав, що значні території можуть зазнати радіаційного забруднення. Якщо після аварії на Фукусімі радіаційна вода потрапляла у море, то для ЮУ АЕС надзвичайно небезпечним є забруднення Південного Бугу, ізолювати який від викинутих з ЮУ АЕС радіонуклідів неможливо. Посушливий південь України залишиться без питної та зрошувальної води, а кращі у світі чорноземи назавжди стануть зоною відчуження.

    Спричинити тяжку аварію крім відмови обладнання енергоблоку, який вичерпав свій проектний ресурс, можуть систематичні зловживання посадових осіб у процесі ПТЕ, ймовірний землетрус у зоні Вранча, падіння літального апарату, або терористичний акт в умовах війни з Росією.

    Тому ігнорувати можливість тяжкої аварії у процесі ОВД ПТЕ 3ЮУ не можна.

    Під час слухань доповідач від ЮУ АЕС наводив витрати на будівництво нового блоку та на продовження старого. Буцімто економія складе кілька десятків мільярдів гривень. А витрати на продовження окупляться за кілька років. Таке порівняння не є коректним. Тому, що до економічних розрахунків не включалися витрати, які виникнуть в наслідок тяжкої аварії. По підрахункам уряду Японії близько 200 мільярдів доларів США знадобиться на ліквідацію наслідків катастрофи Фукусіми. Це складає приблизно 5 тисяч мільярдів гривень. Таких грошей в Україні нема – ймовірна катастрофа може не тільки радіаційно, але й економічно знищити Україну. Тому і з економічної точки зору ПТЕ 3ЮУ є неприпустимо ризикованим.


    3. Рішення щодо продовження терміну експлуатації приймається органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки . (Стаття 6 Закону України «Про порядок прийняття рішень про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об’єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення» (14).


    На Голову Державної інспекції ядерного регулювання України лягає величезна відповідальність.


    Треба приймати рішення щодо ПТЕ 3ЮУ в умовах, коли:

    1. Потреба у експлуатації ядерних енергоблоків виникла внаслідок того, що попередні уряди протягом 30 років не підготували своєчасну заміну тим блокам, які відпрацювали свій проектний ресурс. І це стосується не тільки атомних електростанцій.

    2. Природоохоронні структури держави фактично демонтовано. І, приймаючи рішення, ДІЯРУ повинна дбати не тільки про радіаційну безпеку ядерного об`єкту, але й про інші чинники впливу планової діяльності на довкілля та населення.

    3. Робота 3ЮУ АЕС у понадпроектний термін не забезпечена водними ресурсами р.Південний Буг.

    4. Є об`єктивні показники, які свідчать про неприпустимо негативний вплив роботи ЮУ АЕС на довкілля та населення.


    Якщо продовжити дію ліцензії – продовжиться знищення Південного Бугу та населення нижнього Побужжя навіть у безаварійному режимі роботи ЮУ АЕС. А у випадку тяжкої аварії зникнути може й вся Україна.

    Якщо не продовжувати, то треба буде державі відмовлятися від експорту електричної енергії та терміново вирішувати проблеми енергозбереження та введення нових дружніх до природи генеруючих потужностей.

    Якщо не знаєш, яке рішення прийняти, то треба робити це відповідно до Закону : основоположний Закон у сфері ядерного законодавства України (5) «встановлює пріоритет безпеки людини та навколишнього природного середовища».



    Виходячи з вищенаведенного пропонуємо:

    1. Визнати таким, що не відповідає чинному законодавству процес громадського обговорення, який провела ЮУ АЕС стосовно ПТЕ 3ЮУ АЕС.

    2. Визнати Фактор безпеки №14 «Вплив на навколишнє середовище» Звіту з періодичної переоцінки безпеки (10) таким, що не відповідає дійсності.

    3. Рекомендувати ЮУ АЕС провести ОВД ПТЕ 3ЮУ АЕС у відповідності до Закону (4) та Постанови (2).



    06.11.2019 року / C.Т.Колєсніков/.



    Додатки:

    1. Фотографія Південного Бугу до ЮУ ЕК та після.

    2. Карта 7. Екологічний статус поверхневих водних тіл ( План управління

    річковим басейном Південного Бугу: аналіз стану та заходи, Київ, 2014 рік).

    3. Графік витрат води у р.Південний Буг


    Посилання:

    1. Офіційне оголошення про завершення слухань стосовно ПТЕ 3 ЮУ АЕС https://www.sunpp.mk.ua/uk/article/...li-gromadski-sluhannya-z-pitan-obgruntuvannya

    2. Постанова КМУ від 13 грудня 2017 р. № 989 «Про затвердження Порядку проведення громадських слухань у процесі оцінки впливу на довкілля».

    3. Постанови КМУ №1122 від 18 липня 1998 року «Про затвердження Порядку проведення громадських слухань з питань використання ядерної енергії та радіаційної безпеки»

    4. ЗАКОН УКРАЇНИ «Про оцінку впливу на довкілля» https://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2059-19

    5. ЗАКОН УКРАЇНИ «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/39/95-вр

    6. КРИТЕРІЇ визначення розширень і змін діяльності та об’єктів, які не підлягають оцінці впливу на довкілля https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1010-2017-п#n20

    7. Офіційне оголошення про громадські слухання стосовно ПТЕ 3ЮУ https://www.sunpp.mk.ua/uk/article/...kih-sluhannyah-z-pitan-obgruntuvannya-bezpeki

    8. ЗАКОН УКРАЇНИ «Про місцеве самоврядування в Україні» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/280/97-вр

    9. Конституція України

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254к/96-вр

    10. Звіт з періодичної переоцінки безпеки Фактор безпеки No14 «Вплив на навколишнє середовище».

    https://www.sunpp.mk.ua/sites/default/files/custom_media/fb14yuuaes-3.uk_finale.pdf

    11. ЗАКОН УКРАЇНИ «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії».

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1370-14

    12. Бюлетень Національного канцер-реєстру №20 - "Рак вУкраїні, 2017-2018"

    http://www.ncru.inf.ua/publications/BULL_20/PDF/16-17-nosk.pdf ).

    13. Миколаївський облздоров http://oblzdrav.mk.gov.ua/index.php...atistichni-pokazniki-za-6-misyatsiv-2019-roku

    14. Закон України «Про порядок прийняття рішень про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об’єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення»

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2861-15

    15. Водний Кодекс України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/213/95-вр

    16. Лист міністра екології України Ю. Костенко «Про Ташликську ГАЕС» від 13.01.1997 №10-3-21.

    17. План управління річковим басейном Південного Бугу: аналіз стану та заходи, Київ, 2014 рік, стор.182 Карта 7 Екологічний статус поверхневих водних тіл.




    Звернення підтримали:

    1. ГО "Зелений світ», м.Южноукраїнськ, Миколаївської обл., Голова - Білодід В.В.

    2.
    --- Добавлено, 6 ноя 2019 ---
    Додатки.
    --- Добавлено, 6 ноя 2019 ---
    Потрійне фото Південного Бугу завелике для можливостей сайту. Тому спробую завантажити його частками
     

    Вложения:

  9. Колесников

    Колесников Форумчанин

    Сообщения:
    871
    Симпатии:
    802
    Пол:
    Мужской
    Коли в селах на слуханнях кілька бюджетників вирішують продовжувати чи не продовжувати, відразу відчувається чергова аесівська брехня. Зробив юридичний аналіз продовження. Виходить, що таки, да - обдурили і цього разу. Замість референдума - аесівсько-бюджетний міжсобойчик.


    Юридичний базис

    продовження терміну експлуатацію енергоблоків атомних станцій України.


    1.1 Базовий Закон у ядерному законодавстві - ЗАКОН УКРАЇНИ «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку», не передбачає такого виду діяльності, як продовження експлуатації енергоблоків атомних станцій понад проектний термін (ПТЕ). Так у ст.7 пишеться , що цей Закон поширюється на всі види діяльності у сфері використання ядерної енергії. А далі Закон називає ці види діяльності: розміщення, проектування, спорудження, введення в експлуатацію, експлуатацію та зняття з експлуатації ядерних установок, ... Перераховано весь життєвий цикл атомної станції від розміщення до зняття з експлуатації. Так було записано у Законі (1) у 1995 році, так написано і у чинній редакції 2019 року.

    1.2 ЗАКОН УКРАЇНИ «Про порядок прийняття рішень про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення».

    1.2.1 Редакція від 2005року (5). Ст.6 говорить, що рішення щодо ПТЕ приймається у тому ж порядку, що і рішення про будівництво ядерних енергоблоків. А саме (ст.2) - прийняттям Верховною Радою України відповідного закону після погодження ( ст.3) місцевими органами виконавчої влади і органами місцевого самоврядування. А ті, в свою чергу, приймають рішення після проведення місцевого дорадчого опитування громадян України (консультативного референдуму) з цього питання.



    1.2.2 Редакція від 2009 року (6). У цій редакції зі ст.2 зник місцевий референдум. Коли його крали з 2 статті, то дуже поспішали. Тому, мабуть, його забули вкрасти і зі ст. 5. Тобто у мешканців 30-км зони спостереження вкрали їх конституційні права (7):

    Стаття 5 ... єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування.

    Стаття 7. В Україні визнається і гарантується місцеве самоврядування.

    Стаття 8. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй.

    Замість місцевого референдуму, рішення якого є обов`язковим для погодження місцевою владою ПТЕ, введено громадські слухання (ст.3), які нічого не вирішують, а лише «враховуються». А як вони «враховуються» дуже красномовно показали громадські слухання у м.Нікополь. На Слуханнях громада сказала «Ні» ПТЕ енергоблоку ЗАЕС. Це рішення підтримала і місцева влада. А експлуатацію ядерного енергоблоку продовжили понад проектний термін поки що на 10 років.

    Зі ст.6 зникла ВРУ.. Закон (5) передбачав відкрите обговорення народними депутатами проблем продовження експлуатації ядерних енергоблоків, які вже відпрацювали свій проектний ресурс безпечної роботи, і прийняття відповідного Закону України. Саме Закону України, тому що у випадку тяжкої аварії на простроченому ядерному енергоблоці весь тягар ліквідації наслідків ПТЕ ляже на державу та народ України.

    Замість Закону України підсунули рішення органу державного регулювання. Замість відкритого вільного волевиявлення 465 народних депутатів Верховної Ради України рішення приймається кількома корумпованими державними чиновниками. Досвід експлуатації атомних станцій та ПТЕ ядерних енергоблоків України показав, що в Україні нема незалежного та об`єктивного органу державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки.

    1.2.3 Редакція від 2017 року (8). У ст.5 з`явилася ОВД (оцінка впливу на довкілля). Це викликано прийняттям Верховною Радою України у 2017 році ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про оцінку впливу на довкілля» (3). Але до ст.6, яка регламентує прийняття рішення щодо ПТЕ, цього положення не включено.


    Висновок.

    Енергоблок атомної станції є ядерним об`єктом загальнодержавного значення.

    Продовження терміну його експлуатації понад проектний термін на 10 років ( з можливістю його подальшого продовження) несе ще більшу загрозу, ніж будівництво нового ядерного енергоблоку. Тому, згідно Закону (5) рішення щодо ПТЕ повинна приймати Верховна Рада України шляхом прийняття відповідного закону після погодження ПТЕ місцевими органами виконавчої влади і органами місцевого самоврядування. А ті, в свою чергу - після проведення консультативного референдуму з цього питання.

    Зміни до Закону (5) є антиконституційними та вкрай загрозливими для держави. Тому повинні бути скасовані.


    Посилання.


    1. ЗАКОН УКРАЇНИ «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/39/95-вр

    2. П О С Т А Н О В А від 18 липня 1998 р. N 1122 «Про затвердження Порядку проведення громадських слухань з питань використання ядерної енергії та радіаційної безпеки» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1122-98-п в редакції від 2006 року.

    3. ЗАКОН УКРАЇНИ «Про оцінку впливу на довкілля» https://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2059-19

    4. ЗАКОН УКРАЇНИ «Про порядок прийняття рішень про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення», 2005 рік, Редакція від 18.12.2017 року. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2861-15

    5. ЗАКОН УКРАЇНИ «Про порядок прийняття рішень про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення», 2005 рік, Редакція від 08.09.2005 року.

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2861-15/ed20050908

    6. ЗАКОН УКРАЇНИ «Про порядок прийняття рішень про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення», 2005 рік, Редакція від 08.09.2009 року.

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2861-15/ed20090723

    7. Конституція України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254к/96-вр

    8.ЗАКОН УКРАЇНИ «Про порядок прийняття рішень про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення», Редакція від 2017 року https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2861-15/ed20171218


    Сергій Колєсніков, 06.11.19
     

Загрузка...